Brama garażowa rolowana, rodzaje napędów


Brama garażowa, wyposażona w system rolowanego zwijania wraz z kasetą, umożliwiającą oszczędność przestrzeni wewnątrz garażu oraz na zewnątrz budynku jest najlepszym rozwiązaniem w przestrzeniach miejskich, gdzie liczy się każdy centymetr. Systemy, zapewniające sprawne, niezawodne i szybkie otwieranie bramy działają dzięki mechanizmom automatycznym lub ręcznym. Automatyzacja napędu bram garażowych znacznie wpływa na zwiększenie komfortu, bezpieczeństwa oraz efektywności energetycznej budynku. Mechanizm ręczny, korbowy sprawdza się w sytuacjach, gdy nastąpi przerwa w dostawie energii. Mechanizm napędu dla bram rolowanych to urządzenie, starowane przewodowo, napędzane silnikiem z mechanicznymi krańcówkami, wpływa na wygodne, ciche otwieranie i zamykanie bramy. Mechanizmy różnią się tempem pracy. Na poziom komfortu użytkowania wpływa również możliwość sterowania ruchem siłownika, gdy zachodzi konieczność zatrzymania zwijania bramy w niestandardowym położeniu. Jak zwiększyć komfort korzystania z bramy rolowanej? Siłowniki mechaniczne, zapewniające płynną pracę mechanizmu rolowanego znacznie poprawiają komfort użytkowania bramy w porównaniu z ręcznym otwieraniem i zamykaniem bramy za pomocą korby. Aby użytkowanie stało się jeszcze bardziej wygodne, warto zaopatrzyć się w mechanizm zdalnego sterowania ruchem bramy, dzięki któremu poprzez przycisk na pilocie można otworzyć oraz zamknąć bramę. Zdalne sterowanie bramy sprawdzi się najbardziej w sytuacji, gdy warunki pogodowe nie zachęcają do wyjścia z pojazdu oraz w pośpiechu. Automatyzacja pracy bram rolowanych doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy do garażu wjeżdżamy w miejscu o dużym natężeniu ruchu, gdy nasz podjazd dzielimy z sąsiadem lub wjeżdżamy bezpośrednio z ulicy. Mechanizmy napędowe do bram rolowanych różnią się mocą pracy urządzenia, które może działać w różnym tempie (około 15 do 30 sekund) oraz rodzajem krańcówek, wpływających na poziom hałasu otwieranej/zamykanej bramy garażowej.